Pagini - Meniu

luni, 19 iunie 2017

Teatrul ,,Jean Bart” câștigător. Piesa de teatru ,,Oleanna”- câștigătoare. Actrița Irina Naum a venit acasă cu un important premiu



Vorbeam cu colegii de la Teatrul ,,Jean Bart”, la finele stagiunii trecute, că anul 2016 ne-a adus multe bucurii profesionale, concretizate prin invitațiile de participare la câteva festivaluri foarte importante din țară (festCO-București, Festivalul Național de Comedie-Galați, Pledez pentru tine(ri)-Teatrul Tineretului-Piatra Neamț, Festivalul Teatrelor Dunărene-Giurgiu,  Râmnic Interfest-Râmnicu Vâlcea, dar și altele). Glumeam, pe marginea acestui subiect, că dacă anul trecut ne-am calificat cam peste tot pe unde se putea, anul acesta ar trebui să le și luăm premiile. Glumă, am zis eu? Iată că n-a fost glumă deloc!

 În seara în care colegii mei s-au întors de la Festivalul de Teatru ,,Atelier”-Baia Mare, s-au anunțat și câștigătorii. Și ce să vezi? Actrița Irina Naum a câștigat Premiul Publicului pentru cea mai bună actriță. Cel de-al doilea laureat la această categorie a fost actorul Richard Balint de la Oradea. Când era soră-mea mică și se uita la desene, mă amuza teribil clișeul rostit la finele fiecărui episod: ,,Au dublat în limba română actorii: Doru Presecan, Richard Balint…”. Când se juca cu păpușile odată, am auzit ursulețul spunând, cu vocea ei: ,,Eu sunt Doru Presecan! Tu cine ești?”. La care elefănțelul, sau mai știu eu cine, răspundea: ,,Eu sunt Richard Balint!”. Sincer, nu m-am gândit niciodată că voi mai avea motive să mă mai gândesc la Franklin sau Willy Fog și după ce a crescut Maria, sora mea. Dar Irina mi-a demonstat contrariul.

Acest premiu reprezintă, în mod cert, cea mai importantă recunoaștere națională a Teatrului ,,Jean Bart”, precedentul fiind creat acum mai bine de doi ani, când tot Irina a primit Premiul de Interpretare pentru rolul Faina din piesa ,,20 de minute cu îngerul”, regia Ion Sapdaru, la un festival din Iași. 

Am vorbit cu ea, am felicitat-o și am rugat-o să îmi spună ceva despre experiența aceasta. Mi-a spus că e foarte bucuroasă. Cred și eu! Mi-a mai povestit că un tânăr din public (nu știe dacă om de teatru sau nu) s-a apuropiat de ea după reprezentație și i-a mărturisit și timid și îndrăzneț totodată că în timpul spectaclului a uitat de convenție și pur și simplu îi venea să o strângă de gât pe Carol, studenta interpretată de ea în ,,Oleanna”. Irina nu a apucat să vadă și alte spectacole prezente în concurs, întrucât era cu ochii pe Sebi, băiețelui ei și al lui Cristi Naum-soț și partener de scenă. 

Am aflat că oamenii din Baia sunt foarte plăcuți, iar echipa Teatrului Municipal Baia Mare e formată din profesioniși adevărați, care i-au făcut pe colegii mei să se simtă ca niște oaspeți de vază. Un instinct bun, aș completa, rezultatele stând, iată, mărturie.

Eu propuneam, în articolul scris în cinstea participării lor la acest festival, să pariem pe Cristi și Irina și pe ,,Oleanna”- regia Vlad Cristache. Este că am avut dreptate? Închei, parafrazând acum gluma colegului Costel Zamfir: ,,Să mai aud eu pe vreunul că zice că-s prost!”.

Mihai Gă
lățan

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu